Total Pageviews

Tuesday, April 24, 2012

sebab mengapa..

assalamualaikum..

alhamdulillah, masih diberi kesempatan utk meneruskan khdipan..
masih lg diberi peluang untk mendoakan utk org2 yg tersayang..

ehem, berbalik pada intro diatas..

SEBAB MENGAPA..
yeah,,sebab mengapa..

SEBAB MENGAPA SAYA NAK KAWIN AWAL

1) sebab teh nak time teh diijabkabulkan, abang sudi utk menjadi wali kpd teh.
2) sebab teh nak, time walimatulurus tu, teh nak mak ade sepanjang mjlis tersebut.
30 sebab teh nak femley teh semua ada time hari bahagia teh.
4) sebab teh nak mak2 pak2 ank2 adik2 sedare teh sama2 membantu bergotong royong, n hepi bersama time kenduri.mknenye : meriah tapi masih lg mengekalkan semua tradisi di kampung untuk majlis bahagia itu.
5) sebab teh nak time teh mengandung, mak ada untuk bagi petua, nasihat utk baby dan bakal puan ibu utk kesihatan bersama.
6) sebab bila dah bersalin, teh nak mak ada utk jaga kebajikan teh time pantang, sama dengan ape yang teh tgok ape yang mak buat dekat yong, yang, cik, n k.ikin.
7) sebab bila anak saya dah beso, mak saya boleh ajar ngaji utk anak2 saya.
8) sebab teh nak mak tgok, yang doa mak dimakbulkan,*supaya kehidupan anak2 mak yang lain termasuk teh bahagia dunia juga diakhirat.
9) sebab supaya dalam apa - apa jua kesusahan mak ada disamping teh.
10)sebab saya nak mak tgok suami teh seorang yang apa mak impikan selama ini.

* menantu pilihan mak
-orangnya tak hensem pun takpe katenye, tp yg penting jaga solat,
-tak reti nyanyi pun takpe, janji tau n amalkn jadi imam.
-tak kaya pun takpe, janji bahagia.
-kalau boleh, nak orang Perak jg katenye..
* tapi bagi saya, org mane pun takpe, asalkn nak balik rumah mertua ^^
asalkan mak sudi duduk dgn keluarga kecik teh tu..

akhir sekali, apabila saya sudah diijabkabulkan,
saya harap, tanggungjawab mak akan berkurangan,
sbb saya tgok mak dah letih sgt..
sbb teh tak mampu nk tgok air mata mak gugur kalo teh tersilp langkah.
moga ALLAH melindungi aku dr sgala maksiat itu..

*ya ALLAH ya TUHANKU, moga kau percepatkan jodohku, KAU ketemukanlah aku dengan jodoh yang dapat mampu membimbing aku, anak2 dan keluarga aku kejalan yang KAU redhoi.

p/s: sy tak gatal, tp, dugaan dan cabaran masa kini terlalu kuat utk aku jalani andai tiada pembimbing.

4 comments:

  1. sangat keren ini kawan, anak yang bagus

    ReplyDelete
  2. hai penyuluh perikanan..
    keren? apa itu keren?
    hihihi, tak phm..

    ReplyDelete
  3. keren tu mcm kren agkat brg berat kot..hahaha

    ReplyDelete