Total Pageviews

Tuesday, December 20, 2011

dimanakah titik perubahannya sebagai mahasiswa???

assalamualaikum..
kehadapan hadirin dan hadirat..

alohaa....
slmt pagi..
harus bagaimana lagi utk aku terangkan..
terlalu banyk yg brubah sejak aku mendpt gelran mahasiswa..
khdupan aku mula "songsang"..
-bukan songsang dr segi tooooot-
dikala insan lain mula utk keluar mencari rezki..
aku pula baru ingin menarik selimut..

dikala insan - insan lain sdg bergiat aktif dlm perjalann menigktkan diri dlm mencari kerahmatan-Nya.
aku pula sering lalai dgn khdupan yg aku bina sendiri..
sering kali aku alpa dlm membuat pilihan..
owh hati..

hati..
hatiku sering lalai dan alpa dlm mengingati-Mu
sering saja aku menyakiti hati-hati disekelilingku.
sering saja mencari2 dimana khilaf insan lain..
sdgkn jari yg 4 lagi itu telh pasti menunjuk kearahku..
astagfirullah..

maka..
kembalilah ke pangkal jalan.
jangan engkau sering alpa dalam kebahagiaan dan keindahan dunia yg sementara..

mira_hatibatu!!!

No comments:

Post a Comment